Thursday 12 May 2016

Krásné ráno,
opožděně ale přece .. minulý týden jsem TOP5 opravdu nestihla a tak jsem všechno připravila na dnešek. Nebudu to zbytečně protahovat ... tady jsou moji favorité!
Xx
C.

Good morning everyone,
as I told you before last week was pretty crazy for me so I Didn't have a time for April TOP5 post so I decided to write about it today. It's a bit late but I hope it doens't mind that much. I don't want to prolong it so let's go straight to my favourite things during April!
Xx
C.


1. FASHION 

Jako fashion kousek za duben je pro mě 100% tahle prouškovaná košile z H&M. Vytáhla jsem jí několikrát a to nejen v outfitech, které vidíte nafotkách. Poslední bohužel nemám zdokumentované. Jednoduchá, oversized, v bílo-šedém proužku. Dokonalá! 

April Top Fashion piece is this striped shirt , no doubt about that. I bought it in H&M and I fell in love! I wore that many times, not just in outfits what you can see in the picture, just haven't got a photos. Simple oversized style in white and grey. Perfect!

2. BEAUTY

Z beauty to mám poprvé domácí produkt. Chtěla jsem vyzkoušet nějakou masku na obličej, kde opravdu vím co v ní je. Spojila jsem radu od babičky s nápadem na internetu a maska byla na světe. Nejde o nic jiného než o Avokádo a zakysanou smetanu. Mám velmi problematickou pleť (jakmile dám na obličej něco mastnějšího naskáčou mi pupínky, ale zároveň mám suchou pleť) a tak jsem se obávala abych si spíš nepřihoršila, ale výsledek mě mile překvapil! 

For the first time I've here something 'Homemade' in beauty section. This time I'm going to talk about this mask, made from avocado and sour cream. I have really problematic skin so I was worried if that was a good idea but the result was surprising. I used that for three times (once per week) and I'm definitely going to make it again this week, next week and week after that too.

3. ACCESSORIES

Jako doplňek měsíce jsem vybrala šátek - bandanu. Tenhle trend jsem hodněkrát zaregistrovala, ale nikdy mě neoslovil natolik abych hned utíkala a takový šátek si pořídila, protože jsem nikdy nebyla typ, který by nosil šátky. Pak jsem ale na tenhle narazila v babiččině skříni a řekla si proč to nevyzkoušet. Překvapilo mě, jak se mi v outfitech zamlouval a proto jsem ho vyzkoušela nosit hned v několika kombinacích. 

Top April Accessory is this scarf - bandana. I've never been a girl who wears these scarfs but I wanted to tried that. I found this navy one in my Grandma's closet so tried to wear that around my neck. I liked that so I tried another combination and the result - April top accessory.

4. STYLE

pic by tumblr.com
O oblíbený outfit za měsíc duben se postarala opět FIGTNY. Dokonalá šedá kombinace!

Favourite oufit for April is definitely this one by FIGTNY. Perfect grey combination!

5. RANDOM

Další avokádo. Tentokrát v podobě smoothie. Avokádo jsem v poslední době začala cpát snad úplně všude, ale nejvíc právě do smoothie. Většinou to vyjde že ho dělám nastejno s maskou, takže potom mám opravdu avokádový detox. :)
Recept: Avokádo, okurka, ledový salát, citron/limetka, máta ...

Another avocado recipe. This time I'm going to tell you about smoothie. As you can see I started to use avocado a lot last month and most of the time for this smoothie. Sometimes I make this smoothie at the same time as mask so then I'm having green face and drinking green drink so It's kind of green avocado detox, hih. :) 
Recipe: Avocado, Cucumber, Iceberg lettuce, lime/lemon, mint ...

No comments:

Post a Comment